8/14/2012

Nowy Playtest do D&D Next

Po porannym wygramoleniu się z łóżka stwierdziłem że pogoda na dworze jest... lekko mówiąc - do niczego, więc postanowiłem sprawdzić pocztę e-mail, co ukazało się moim oczom? Nowy playtest do D&D Next, hell yeah!

Po szybkim przekartkowaniu nowych zasad mogę powiedzieć że wyglądają o wiele lepiej niż poprzednio, ale mój wzrok natychmiast padł na mały plik pdf o nazwie "Backrounds" a w nim ujrzałem między innymi takie coś:

Commoner
You were a member of the commoner social rank,
working as a farmer, servant, or as a laborer. While
not as glorious as other backgrounds, you find it
easy to blend in wherever you go and have a sort of
folksy wisdom that can sometimes help you out of a
jam.
  When you choose this background, choose a
profession that is found among the common folk, or
roll to determine your particular craft.

1.  Farmer
2.  Fisher

3.  Innkeeper
4.  Merchant
5.  Messenger
6.  Sailor
7.  Servant
8.  Stable master
9.  Wagon master
10. Woodsman

Your trait and some of your skills will depend on
your particular profession.
  Skills: Animal Handling, Local Lore, and
Professional Lore.
  Trait—Hearth and Home: You own a home and
a small patch of land. Some of your home or land is
dedicated to the practice of your profession. Your
home and its adornments are consistent with a
commoner’s lifestyle, and are comfortable but not
lavish. Typically, your home and land are located in
the same region you chose for your Local Lore skill
Additionally, you have one helper who can run your

buisness in your absense.

Zaraz, chcecie mi powiedzieć że zamiast  chodzić szaro-burym wojownikiem i wybijać legiony orków mogę po prostu schować miecz, zdjąć zbroję i zająć się swoją karczmą i sprzedawać piwo? Mam własny dom i ziemie gdzie mogę się wraz z drużyną przespać?

..... nice


Innym ciekawym dodatkiem są "Specjalności" (Specialities) które chyba zastępują "Atuty" znane z poprzednich edycji, nie do końca je jeszcze obadałem (i zrozumiałem), ale z tego co widzę pozwalają np. stworzyć Wojownika rzucającego zaklęcia maga (pod warunkiem że ten ma wysoką inteligencję), wśród przedstawionych w playteście "Specjalizacji" znajdują się między innymi Łucznicy, Akolici, "Oburęczni" wojownicy, Nekromanci.

Poza tym do paczki są dołączone pdf-y pozwalające tworzyć własne postacie (do 5-tego poziomu), Bestiariuisz, poradnik dla Mistrza Gry, spis zaklęć i gotowe postacie.

Wrażenia ogólne? Pozytywne

4 komentarze:

  1. moglbys sie podzielic paczka? albo chociaz podac linka, gdzie mozna sie dodac do listy..

    OdpowiedzUsuń
  2. http://www.wizards.com/dnd/DnDNext.aspx
    Dzięki za newsa o aktualizacjach od Wizardsów. Po traumatycznym DnD4 Next rzeczywiście wygląda obiecująco.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzieki za notke i za linka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ou, kbender uprzedził mnie z poslaniem linka, danke. :-)

    Zapomniałem też napisać że Wizardzi polepszyli proces ściągania playtestów, ściągnięcie pierwszego zajęło mi chyba godzinę przez ich zapchane serwery, teraz trwało to dosłownie kilka sekund.

    OdpowiedzUsuń