9/30/2012

Prosty Generator Osad/Miasta

Stworzyłem ostatnio prosty generator miast do mojej kampanii S&W, jak na razie przydaje się do szybkich sesji ale potrzebuje jeszcze kilka poprawek i rozwinięć.

Nie wiem czy komuś się to przyda, "generator" może być używany też do kampanii w innych prostych systemach fantasy/d20. Nadaje się tylko do generowania małych miast/wsi, a nie wielkich metropolii.


Budowle

Rzucamy 2k10 i k20, jeśli jakiś wynik się powtórzy, przerzucamy. W przypadku małych miast rzucamy tylko k10 i k20. Przyjmuje się że każda osada ma jakąś karczmę/zajazd gdzie podróżnicy i kupcy mogą odpocząć.


Wynik
Miejsce
1-2
Najemnicy
Przez miasto przewijają się grupy Najemników, za dobrą opłatą przyłączą się do drużyny.
3-4
Kowal/Płatnerz
Wytwarza dobrej jakości narzędzia, bronie i/lub zbroje.
5-6
Alchemik
Warzy i sprzedaje różne mikstury.
7-8
Stadnina
Sprzedaje/Wypożycza konie lub inne wierzchowce.
9-10
Targowisko
Wielu kupców zbiera się w tym miejscu by sprzedawać różne dobra… zazwyczaj niskiej jakości.
11-12
Świątynia
Zwyczajna świątynia poświęcona określonemu bóstwu, prowadzona przez okolicznego kapłana lub przez kapłankę.
13-14
Biblioteka
Obywatele i podróżnicy mają wolny dostęp do ksiąg. Może drużynowy Mag znajdzie coś dla siebie?
15-16
Jubiler
Sprzedaje, skupuje i obrabia rzadkie kamienie.
17
Gildia Złodziei
Ukryta na obrzeżach miasta, za właściwą opłatą wykonają dla drużyny brudną robotę. Sprowadzają również niekoniecznie legalne dobra do miasta.
18
Gildia Wojowników
Pogromcy bestii, mogą mieć wiele ryzykownych zadań do zaoferowania dla drużyny.
19
Zaklinacz
Samotny (i być może potężny) Mag prowadzący spokojne życie w mieście, za (dużą) opłatą może zaczarować przedmioty drużyny.
20
Mistyczny Bazar
Kupiec mający na stanie kilka potężnych, magicznych (i czasami dziwnych) przedmiotów, zazwyczaj za absurdalnie wysoką cenę.
Poza Murami miasta
Rzucamy 1k10


Wynik
Poza Murami
1-2
Pola
Wokół miasta rozciągają się pola uprawiane przez mieszkańców.
3-4
Biedota
Pod murami miasta znajdują się Slumsy zamieszkane przez biedaków i imigrantów.
5
Fortyfikacje
Okolice są wzmocnione palisadami i wieżami, które są obsadzone przez żołnierzy, czyżby miasto było częstym celem czyichś ataków?
6
Dzicz
Gęsty las, dżungla albo bagna… Okolice miasta są kompletnie niezabudowane i zapewne też niebezpieczne.
Jeśli wyrzuciłeś 1 w tabeli „Udziwnienia” to okolice są zamieszkane przez nienaturalnie silne potwory.
7
Wioska
Niedaleko miasta stoi mała wioska. Rzuć k10 by określić „typ” wioski.
1-3 Drwale/Farmerzy
4-6 Łowcy/Rybacy
7-9 Górnicy
10 Wioska innej rasy (MG określa szczegóły)
8-10
Ruiny
Rzuć 1k10, niedaleko miasta jest…
1-2 Stary cmentarz + katakumby
3-4 Opuszczona świątynia
5-6 Stary Zamek (Opuszczony albo „zajęty”)
7-8 Obóz/Twierdza wrogo nastawionych istot (Gobliny, Orkowie, Gnolle etc.)
9-10 Tajemnicza Wieża Maga

Udziwnienia
Rzucamy k10.

Wynik
?
1
Niebezpieczny teren
Miasto jest zbudowane w niebezpiecznym miejscu, potwory grasujące po ulicach są niemal codziennością.
Jeśli wyrzuciłeś 6 w tabeli „Poza Murami” to okolice są zamieszkane przez nienaturalnie silne potwory.
2
Utopia?
Miejsce jest zamieszkiwane przez obywateli wielu różnych ras, czy na pewno żyją szczęśliwie i bez przesądów?
3
Ruiny
Miasto zostało zbudowane na ruinach innego, wielkiego miasta.
4
Młode Miasto
Miasto zostało niedawno założone na tych ziemiach, albo dopiero jest „w fazie budowy”, może potrzebują pomocy w dalszym rozwoju?
5
Twierdza
W pobliżu miasta stoi potężna twierdza rządzona przez barona.
6
Imigranci
Miasto zostało założone przez rasę/nację z innego kontynentu. Czy ktoś z drużyny potrafi się z nimi porozumieć?
7
Magokracja
Miasto jest rządzone przez potężnego maga.
8-10
Spokojnie tutaj…
Miasto nie ma nic rzucającego się w oczy.

2 komentarze:

  1. Pisz lepiej relacje z sesji ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie zgadzam się z kolegą z góry !!!

    OdpowiedzUsuń