10/18/2012

Prosty Generator Lochów

AKTUALIZACJA
28 Paź 2012

Ciąg dalszy moich prostych generatorów.

Tym razem jest jeszcze prościej i jeszcze bardziej oldschoolowo - korzystamy tylko z k6. Tak jak w przypadku mojego generatora osad - ten generator również przydaje się tylko do standardowych systemów fantasy.





 1. Tematyka

Najpierw losujemy z jakim "typem" podziemia mamy do czynienia. W kursywie napisano co charakteryzuje dany typ lochów.

Wynik (k6)
Tematyka
1
Stary Zamek/Twierdza
Liczne pomieszczenia, masywne drzwi
2
Zapomniane Ruiny
Wiele Pułapek
3
Świątynia
Szerokie korytarze, bogate zdobnictwo
4
Naturalne podziemia (Jaskinia)
Zawalone przejścia, ciemność
5
Labirynt
Ślepe zaułki, liczne drzwi, pułapki
6
Wieża
Liczne pułapki, wiele poziomów


2. Potwory

Każde lochy muszą być wypełnione hordami paskud na których czaszkach gracze mogą naostrzyć swoje miecze. Tutaj losujemy przez jaki gatunek potworów lochy są zamieszkane.

Wynik (3k6)
Potwory
3-4
Goblinoidy
Gobliny, Orkowie
5-6
Nieumarli
Szkielety, Zombie, Nekromanci
7-8
Magiczne Stworzenia
Golemy, Czarodzieje, Fae
9-10
Demoniczne Stworzenia
Impy, Demony, Diabły, Kultyści
11-12
Jaszczury
Jaszczuroludzie, Nagi, Smoki
13-14
Inteligentne Rasy
Barbarzyńcy, Bandyci
15-16
Potwory Mroku
Pająki, Śluzy, Cienie
17-18
Orgazm MG
Najdziwniejsze i najmniej oczekiwane w tym miejscu stworzenia

3. Pomieszczenia

Teraz będzie trochę ciężej - dzielimy nasze puste (na razie) lochy na sektory i na każdy sektor rzucamy 2k6, wynik określa jak owy sektor jest zbudowany. (Przykład będzie pokazany na końcu posta)

To jak w jaki sposób wszystkie pomieszczenia są połączone (i czy w ogóle) zależy od MG.  Rozmieszczenie pułapek i potworów zależy od tematyki lochów, rodzaju potworów, poziomu/siły postaci graczy i ogólnej wizji MG.

Wynik
(2k6)
Typ pomieszczenia
1-2
Wielkie pomieszczenie
3-4
Małe pomieszczenie
5-6
Podłużne pomieszczenie
7
Dwa małe pomieszczenia, połączone ze sobą (Drzwiami, bramą)
8
Korytarz - Rozwidlenie
9
Prosty, szeroki korytarz
10
Korytarz + wejście do małego pomieszczenia po lewej lub prawej
11
„Niebezpieczne” pomieszczenie
(zalane wodą, dziury, lawa etc.)
12
Sekretne pomieszczenie
(można do niego dotrzeć tylko przez ukryte drzwi/schody etc.)

-------------------------------------------------------


Przykładowe Lochy

-Pajęcza Dziura -

Tematyka (wynik rzutu:4) - Naturalne podziemia

Potwory
(wynik rzutu: 16) - Potwory Mroku

Budowa Lochów:

 

4 komentarze:

  1. Sprytne.

    Ale nie wychodzi za dużo korytarzy skoro są na 6 i 7?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla próby wykonałem dwie "generacje"

      11 + 8 + 8 + 10 + 8 + 2 + 5 + 6 + 7 = 2 korytarze

      4 + 7 + 9 + 6 + 10 + 7 + 10 + 6 + 7 = 6 korytarzy (z czego jeden składa się z dwóch małych pokoi).

      4 + 6 + 9 + 11 + 10 + 9 + 2 + 8 + 6 = 4 korytarze (z czego jeden j.w)

      Średnio wychodzi więcej pomieszczeń niż korytarzy, wszystko zależy od tego jak kostki "leżą" MG, jest też minimalna szansa że całe lochy będą się składać z sekretnych pomieszczeń (Chociaż z drugiej strony - to byłoby ciekawe :-))

      Usuń
    2. Mi też korytarzy wyszło całkiem sporo. Na dziesiać rzutów aż 4x korytarz, rozwidlenie + 1 korytarz - ostry zakręt + 1 korytarz + małe pomieszczenia + 1 kilka korytarzy/rozwidlenia, cześć slepe zaułki. Czyli aż 7 korytarzy. Za dużo chyba?
      Wyniki = 6-5-6-7-6-4-9-6-8-9

      Usuń
  2. Tabela lekko i "surowo" poprawiona, teraz pomyślę jak ją przeczyścić...

    OdpowiedzUsuń