5/18/2013

Kronika - wojownik na stronach Kroniki

Jedna ilustracja mówi więcej niż tysiąc słów:



Zmieniłem layout opisów profesji, na pierwszej stronie mamy ilustrację profesji i jej opis fabularny, na drugiej stronie mamy wszystkie umiejętności i opis rozwoju postaci. Wygląd tabelek również został zmieniony.

Wojownicy (jak i wszystkie inne postacie walczące) zostali w D&D potraktowane brutalnie, lecz w Kronice powracają z dziesięciokrotną siłą. Gracze którzy chcą podążać ścieżką "siły, honoru i stali" będą musieli zdecydować się nad swoją specjalizacją i stylem walki. Kombinacji jest wiele i niewykluczone że nadejdą kolejne, ale na razie przyjrzyjmy się tym, które są w tej chwili dostępne dla wojownika:

Kensai - ten wojownik nie nosi żadnej zbroi, jako że potrzebuje pełnej swobody by osiągnąć jedność ze swą bronią. Kensai wydaje się być najcięższą specjalizacją do odegrania, ale właściwie odegrany jest prawdziwą maszyną do zabijania.

Pogromca - Pogromca w pełni koncentruje się na ofensywie, kosztem defensywy.

Tarczownik - Chodząca puszka stali. Tarczownik dostaje premię do klasy pancerza jeśli nosi tarczę lub broń długą (lanca, włócznia etc.)

Zabójca magów - Specjalista w walce z czarodziejami jak i potworami posługującymi się magią. Zabójca magów dostaje wiele premii, niestety nie może (a raczej nie chce) nosić magicznych przedmiotów ani pić mikstur.

Zbrojny - To typowy, wszechstronnie wyszkolony wojownik, ta specjalizacja nie ma żadnych premii ale za to nie dostaje też żadnych kar.

Specjalizacje pozwalają również na wybranie specjalnych atutów, które pozwalają wojownikowi m.in wykonanie specjalnych ataków.

Drugim krokiem w czasie tworzenia wojownika jest wybranie swojego "stylu walki", czyli jakiego typu broniami wojownik walczy. Style walki będą się kojarzyć graczom, którzy mieli styczną z grami Baldurs Gate, Icewind Dale itp. Mamy tutaj styl walki dwoma broniami, styl walki jedną bronią, broniami dwuręcznymi lub mieczem i tarczą. Dzięki mieszance styl walki + specjalizacja + atuty można stworzyć naprawdę unikatowego wojownika. Dla przykładu: jeden z graczy który brał udział w sesji Kroniki stworzył Kensaia posługującego się dwoma broniami (sejmitary), wylosował wysoką cechę mądrości, więc wybrał sobie atut "Trening Klasztorny", który oznacza że ćwiczył się w klasztorze co pozwoliło mu przyswoić kilka umiejętności kapłańskich.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz