7/02/2013

Epilog


Dzisiaj postanowiłem zrobić mały rachunek sumienia dotyczący Kroniki.

Minęły dwa dni od premiery, a stało się o wiele więcej niż mógłbym to przewidzieć, setki komentarzy i dyskusji które rozpoczęły się praktycznie kilka godzin po wystawieniu podręcznika mocno mnie zdziwiły.

Linią startową całej dyskusji był komentarz paralaktycznego który doprowadził do... niezłej eksplozji na blogu i G+, niestety nie zdążyłem chyba odpisać do komentarza na czas, bo wiele użytkowników przyczepiło się do tej recenzji aż do dzisiaj. Jak już wspomniałem, wziąłem sobie jego uwagi do serca i zapamiętałem, by nie popełniać głupich gaf w przyszłości, każdy autor potrzebuje kopniaka, szczególnie Ci początkujący.

Drugim "centrum eksplozji" był wpis na Alembiku Skavenlofta, który wyjątkowo nadszarpnął nerwy graczy aż po dzisiaj. Na zawartość wpisu nie miałem wpływu, reklama była "ekstremalnie na luzie" za co też Skaven przeprosił.

Rekonstrukcja zdarzeń

Najczęstszym zarzutem wobec Kroniki było to, że jest "heartbreakerem" sęk w tym że... w takim kierunku ten system miał iść, miał być moim małym hołdem dla D&D i być luźno wzorowanym na grach Black Isle, przez to zauważyłem że najłatwiej w Kronice odnaleźli się fani wszelakich Baldurów i Neverwinterów.

Moje ogólne wrażenia? Zawiedziony nie jestem, ocen negatywnych oczekiwałem, pojawiło się też wiele pozytywnych co mnie ucieszyło. Nie zmienia to faktu że Kronika pozostanie tutaj w obecnej wersji, będzie jeszcze przechodziła poprawki (rozpoczynając od poprawek błędów gramatycznych i stylistycznych) aż wszystko ukształtuje się "jak trzeba".

Osobom którym spodobała się Kronika dziękuję za komentarze a osobom którzy mi zasadzili "kopa w tyłek"... też dziękuję bo dzięki temu mogę się czegoś nauczyć ;-)

Na koniec małe zbiorowisko "miejsc w sieci" gdzie omawiano Kronikę:

Publiczny wpis na RPGM (otwarty dla wszystkich, można pisać)
Bagno
Neuroshima Mistrza Gry
Cleaner's Shelter
Alembik
Jedno zdanie na blogu Beamhit'a które mi się spodobało ;-)
Blog Onslo na Polterze
Piaskownica M.P
Tekronicum Rzut okiem/Recenzja

Jeśli ktoś chce coś dorzucić, pisać śmiało.

5 komentarzy:

  1. I super! Pierwszy projekt skończony, zebrać do kupy konstruktywne uwagi, podłubać chwilę i jazda:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ano faktycznie, poniosło mnie jak ostatniego idiotę, czego plony zbieramy niestety obaj po dziś dzień, jeszcze raz przepraszam Noobirusa, Kronikę, RPGM i wszystkich, którzy poczuli się urażeni moim wpisem i zapewniam, że taki wyskok z mojej strony już się nie powtórzy.
    I proszę o nie wyżywanie się na Kronice i jej autorze za to, co >ja< napisałem, gdyż sprawy te nie mają ze sobą nic wspólnego i nie chcę, żeby projekt, który wspierałem (i wspieram) cierpiał przez mój brak rozwagi i taktu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Noobirusie, odnośnie zarzutu o to, że Kronika jest heartbreakerem to powiem prosto - olej to. Noś z dumą tą etykietkę jak wielu przed tobą i chełp się, że ktoś zauważył własnie twój system.

    Współpracowałem przy jednym heartbreakerze i autor był z tego dumny, nie wstydził się i nie miał nikomu za złe, jeżeli tak określił jego grę. Nie wszystkie gry muszą być dla wszystkich. Nie wszyscy mają rację.

    OdpowiedzUsuń
  4. Good job - tyle ci powiem. Do tej pory był Sword and Wizardry PL, teraz jest też Kronika. Napisałeś grę, nieważne, że mechanika była w zasadzie gotowa. Zrobiłeś coś, czego bandyci z G+, Pfff+, Bagna, Banżantowa, Blogosfery ci zazdroszą bo sami jaj do tego im prakło. Kładź lachę na nich. Ja czytam i jak przeczytam zrecenzuję. - Neurocide

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też dorzucam się do gratulacji. Uważam że powinieneś być z siebie dumny że udało Ci się skończyć to co zacząłeś. Gra jest free, fajjnie się prezentuje a to że ma błędy gramatyczne i literówki to detal. W prowadzeniu to nie przeszkodzi. Oprócz tego tak jak napisałeś, zawsze można poprawić i udostępnić nową wersję.

    OdpowiedzUsuń