12/16/2013

Grota - Warhammer 40k


In the grim darkness of the far future...
Czyli kilka pomysłów, jak stworzyć bohatera do sesji w świecie młota, na zasadach Groty.

Rasy

Człowiek
Typowy obywatel imperium.
Człowiek zaczyna z następującymi cechami:
Siła 0
Precyzja 0
Wiedza 0
Charyzma 0
Szczęście 0
Początkowa wytrzymałość człowieka wynosi 8

Człowiek z progenoidami
Progenoidy to dodatkowe organy wszczepiane młodym rekrutom w celu ich transformacji w Kosmicznych Marines. Niewielu ludzi jest w stanie przeżyć przemianę w Marines.
Człowiek z progenoidami zaczyna z następującymi cechami:
Siła +1
Precyzja +1
Wiedza 0
Charyzma 0
Szczęście 0
Początkowa wytrzymałość człowieka z progenoidami wynosi 20

Archetypy

Gwardzista
(archetyp tylko dla człowieka)
Gwardia Imperialna jest jedną z armii Imperium które codziennie walczą o przetrwanie ludzkości. Gwardia jest jednak najczęściej spotykaną frakcją ze wszystkich jakie posiada Imperium. W armii tej służą niezliczone miliardy mężczyzn i kobiet i codziennie rekrutowani są nowi.

Bohater o tym archetypie, dostaje następujące premie:
Niskie morale - Niestety, typowy gwardzista jest jedynie mięsem armatnim w armii imperium i z przerażeniem patrzy na przeważające siły wroga. Na początku swojej tury, jeśli przeciwnik ma przewagę liczebną, musisz wykonać rzut k20. Jeśli wypadnie 1, jesteś przerażony i nie możesz walczyć, musisz uciekać z pola bitwy.
Latarka - Karabiny laserowe (zwane też po prostu Lasgunami) są podstawową bronią gwardzistów, każdy potrafi się nią posługiwać. Strzelając z niej, gwardzista dodaje sobie +1 do zadawanych obrażeń.
Mur imperium - Ze względu na swoją słabość, gwardziści muszą działać w grupie. Każdy żołnierz jest zobowiązany do ochrony swoich braci i sióstr, dlatego dopóki gwardzista znajduje się obok innego gwardzisty, to dostaje premię +1 do swojej zbroi.

Gwardzista posiada następujące obrony:
Parowanie – 8
Unik – 9
Spaczenie – 3
Choroba – 8

Gwardzista może za 100PD podnieść sobie wytrzymałość o 4 punkty.

Gwardzista może wybrać dwie umiejętności z poniższej listy, które zna. Resztę może 
kupić za 100PD każda.
Medycyna (Wiedza)
Tropienie (Precyzja)
Naprawa broni laserowych (Wiedza)
Naprawa zwyczajnych zbroi (Wiedza)
Przeżycie w terenie (Wiedza)
Podnoszenie ciężarów (Siła)
Wiedza o [wybierz typ Xenos] (Wiedza)
Wiedza o Kosmicznych Marines (Wiedza)
Prowadzenie pojazdów (Precyzja)
Stawianie barykad/robienie okopów (Siła)

Kosmiczny Marine
(archetyp tylko dla człowieka z progenoidami)
Kosmiczni Marines to elitarni żołnierze Imperium, powołani do służby przez samego Imperatora już w 30 milenium w celu zapewnienia przetrwania rasy ludzkiej. Kosmiczni Marines to wojownicy "nie znający słowa strach", przechodzący mordercze treningi oraz operacje wszczepienia nowych, lepiej funkcjonujących narządów. Początkowo Kosmiczni Marines przynależeli do poszczególnych 20 Legionów, jednak teraz podzieleni są między zakony, liczące 1000 ludzi. Rozsiane są one po galaktyce i pomagają Imperium w najbardziej tragicznych sytuacjach. Według niektórych ,Marines uznawani są min. za nadludzi lub zwiastuny osądu Imperatora. Jedno jest jednak pewne, Kosmiczni Marines są aniołami śmierci i zostali stworzeni w jednym celu.

Bohater o tym archetypie, dostaje następujące premie:
Serce i pięść Terry - Kosmiczni Marines mogą nosić pancerze wspomagane jak i posługiwać się ciężkimi broniami.
Gniew Imperatora - Ciało Marines jest o wiele potężniejsze od ciała zwyczajnego człowieka. Każdy cios z pięści lub broni wręcz zadaje dodatkowe 4 punkty obrażeń.
Furia Imperatora - Jeśli przeciwnik wykona atak wręcz przeciwko Marines, to ten może natychmiast wykonać również przeciwko niemu atak wręcz. Jeśli nie trzyma akurat broni do takiej walki, to atakuje z pięści.
Geny Larrmana - Po odpoczynku, Marines odnawia 1k8 wytrzymałości zamiast 1k4.

Kosmiczny Marine posiada następujące obrony:
Parowanie – 10
Unik – 8
Spaczenie – 7
Choroba – 15

Kosmiczny Marine może za 100PD podnieść sobie wytrzymałość o 6 punktów.

Kosmiczny Marine może wybrać dwie umiejętności z poniższej listy, które zna. Resztę może 
kupić za 100PD każda.
Tropienie (Precyzja)
Naprawa broni laserowych (Wiedza)
Naprawa bolterów (Wiedza)
Przeżycie w terenie (Wiedza)
Podnoszenie ciężarów (Siła)
Wiedza o [wybierz typ Xenos] (Wiedza)
Wiedza o [wybierz typ Xenos] (Wiedza)
Wiedza o Demonach (Wiedza)
Prowadzenie pojazdów (Precyzja)
Stawianie barykad/robienie okopów (Siła)
Niszczenie barykad (Siła)
Wpływ na zwyczajnych ludzi (Charyzma)

Dodatkowe zasady

  • "Magia" została zamieniona na "Spaczenie"
  • Gracze odnawiają 1k4 wytrzymałości po odpoczynku
  • Warto wprowadzić do gry punkty obłędu, przyznawane po nieudanym rzucie na spaczenie
  • Gracz odgrywający Marines, powinien mieć szansę wyboru swojego zakonu. Może by tak dać możliwość kupienia dodatkowych zdolności (200PD każda) w zależności od zakonu?

1 komentarz:

  1. Credit: niektóre opisy zostały zapożyczone z Astronomicanu.

    http://pl.wh40k.wikia.com/wiki/Astronomican_Strona_G%C5%82%C3%B3wna

    OdpowiedzUsuń