12/12/2013

Grota


Grota jest prostą mechaniką do gier fabularnych. Zasady zajmują jedynie kilka stron.

Mechanika została napisana dla mojego kumpla, który chciał szybko i bezboleśnie poprowadzić sesję w klimatach Eragona, po kilku poprawkach postanowiłem ją udostępnić tutaj, może komuś się przyda, albo nawet spodoba.

Po drobnych modyfikacjach, można na zasadach Groty poprowadzić każdą przygodę, najlepiej początkującym graczom.



5 komentarzy:

  1. Ekspresowy update - wprowadziłem kilka zmian zaproponowanych przez Łukasza Kołodzieja z Alembika. Poprawiono tabele i dodano krótki tekst o tworzeniu przeciwników/bohaterów niezależnych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejna aktualizacja, poprawiłem kilka fatalnych błędów.

    - Poprawiłem słowa "percepcja" na "precyzja".
    - Poprawiłem kilka literówek.
    - Porady co do tworzenia przeciwników zostały wypunktowane.
    - Dopisałem przy zaawansowanych archetypach, że bohater nadal posiada swoje stare zdolności, po wybraniu nowego archetypu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Aktualizacja:

    - Zmieniłem "premie" na "zdolności".
    - Dałem inny przykład archetypu zaawansowanego - łowca smoków. Typowo, fantaziakowa klasa heroiczna.
    - Kilka poprawek w tekście, jeśli chodzi o czytelność.
    - Obramowanie zostało lekko zmienione. Najchętniej bym wywalił to obramowanie i dał coś fajniejszego, ale nie mam pomysłu...
    - Grafiki również zostały zmienione.

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejna aktualizacja. Rozmiar podskoczył aż o 200kb (koks)!

    - Nowe obramowanie, własne
    - Drobne zmiany w tekście, poprawa błędów
    - Poszerzyłem ostatni rozdział o przykład przeciwnika
    - Zmiana czcionki na bardziej przyjazną (?)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ding! http://jaskinianoobirusa.blogspot.com/2014/01/grota-srogi-update.html

    OdpowiedzUsuń