4/26/2014

NIP'AJIN



NIP'AJIN jest prostą mechaniką RPG, która idealnie nadaje się na jednostrzały lub krótkie kampanie. Zapomnij o cechach, atutach, umiejętnościach i innym grzebaniu w liczbach. Tutaj liczy się tylko historia twojej postaci.
Cała mechanika jest zawarta na czterech stronach. Do gry potrzeba kostek (od k4 do k20) i kilku pustych kartek A4. Idealnie jest, gdy każdy gracz ma własny zestaw kości, lecz nie jest to konieczne.

By ściągnąć podręcznik, zapraszam na stronę LUDUS LEONIS, gdzie właśnie powstał mój mały polski kącik tłumaczeń.

Ściągnij z:

6 komentarzy:

  1. Drobny błąd w tekście: na tronie 3 ("Efekty"). Efekt uzdrawiający oczywiście potrzebuje godzinę ranę a dzień na CHOROBĘ.

    OdpowiedzUsuń
  2. O kostce oporu: "Jeśli granica kostki zostanie przekroczona (np. siódemka w k6), postać wypada z gry". To brzmi, jak by dla danej postaci sesja się skończyła (co najmniej). Tymczasem zerkam do oryginału a tam jest "ausscheiden" i nie ma żadnej "gry". Myślę więc, że może chodzi tutaj bardziej o "ustępuje pola", "wypada z konfliktu" niż koniec gry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdzę jeszcze raz i spytam Marcusa, kiedy dokładnie postacie giną. Bo można to też przetłumaczyć jako "zostaje wyeliminowany" lub coś w tym stylu. Dzięki bardzo.

      Usuń
  3. Chciałem tylko powiedzieć, że super, że przetłumaczyłeś ten systemik. Moja wiedza z zakresu niemieckiego umożliwia mi zakomunikowanie rozmówcy, że nie mam złych zamiarów i poinformowanie go, jak się nazywam, ile mam lat, skąd pochodzę oraz jak się czuję (do wyboru: źle / świetnie). A NIP'AJIN to bardzo fajna mechanika, która przy improwizowanych mini-kampaniach może się super sprawdzać. Jeszcze w tym tygodniu wypróbuję ją w praktyce. Dzięki, dzięki, dzięki! :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy będą tłumaczone inne podręczniki działające na podstawie tej mechaniki? Z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisałem odpowiedź, ale coś Blogger jej nie przyjął...

      Obecnie tłumaczę coś z NIP'AJIN, tak. Jest to scenariusz + skrót zasad. Wydruki prosto od autora będę rozdawał na konwentach (obecnie na Goblikon, Racibórz). Jeśli będzie duże zainteresowanie to mogę siąść do kolejnych.

      Usuń