4/13/2014

Tłumaczenie NIP'AJIN

W nadchodzącym tygodniu powinienem skończyć tłumaczenie mechaniki. Ma tylko cztery strony, lecz musiałem podszkolić się z edytowania plików LaTex a uczelnia ciągle zniechęca i spowalnia moje prace nad czymkolwiek, co nie jest powiązane z pracą zaliczeniową.

Jak działa mechanika NIP'AJIN w skrócie? Zapomnijcie o cechach, atutach i innych mechanicznych drobnostkach. By stworzyć postać po prostu... piszemy jej historię w dziesięciu zdaniach lub słowach-kluczach. Nie piszemy co nasza postać POTRAFI lecz co ZROBIŁA i kim jest. Ćwiczyłeś kilka lat w klasztorze Shaolin? No to prowadzący przyzna ci premie, jeśli komuś będziesz chciał przywalić w efektowny sposób z kopniaka.

Mechanika wykorzystuje kości od k4 do k12, idealnie się gra, jeśli każdy ma własny zestaw, lecz nie jest to oczywiście potrzebne, wystarczy kartka A4 z opisem naszej postaci a na drugiej stronie możemy zapisywać jakie kostki mamy dostępne.

O co dokładnie chodzi z kostkami? Otóż na początku gry wybieramy sobie kostkę oporu, która określa nasz... no opór. Ile potrafimy przetrzymać ran, zmęczenia i tak dalej. Reszta kostek ląduje do naszej puli. Wykonujesz test? Bierz dowolną kostkę i rzucaj, a później ją wyrzuć. Skończyły się kostki? To jesteś wykończony i musisz się przespać.

Proste.

Już planuję zrobić jakąś krótką, pulpową przygodę do testów, trzeba tylko znaleźć ludzi, którzy chcą pisać i wymyślać szalone historie postaci.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz