6/24/2014

State of Affairs Jaskini

Zazwyczaj (już) robię tylko wpisy, gdy mam coś konkretnego do pokazania (zazwyczaj projekty czy tłumaczenia), ale jest kilka ważnych informacji, które chciałbym teraz przekazać, bo strasznie niecierpliwy ze mnie człowiek.

Tłumaczenie Kurai Jikan zostało kilka dni temu ukończone, lecz niestety na premierę trzeba jeszcze poczekać, ponieważ niemiecki NordCon sparaliżował większość austriackich i niemieckich autorów RPG.

Kolejny na liście będzie na 99.8% Los Muertos od Prometheus Games. Czyli gra traktująca o zmarłych, umieraniu i szkieletach. Wszystko to z dodatkiem czarnego humoru i w aztecko-meksykańskim klimacie. Kusiło mnie by również dogadać się z panami stojącymi za Splittermond (o którym ostatnio pisałem), który ma premierę za 2 dni, ale zbyt duży to kolos dla mnie i ciężko byłoby uzyskać pozwolenie.

LM będzie największym projektem, za który się zabiorę i *nabiera powietrza* bardzo niechętnie będę nad nim pracował nie mając z tego nic. Owszem, lubię tłumaczyć, szczególnie jeśli są to gry fabularne, ponieważ sprawia mi to pewną przyjemność. Ale muszę poświęcać na to masę czasu. Czasu, którego wkrótce mogę już tyle nie mieć. Głupio jest mi również ciągle prosić o darmową korektę* i nie mogę/nie mam kogo prosić o pomoc w tłumaczeniu i upewnieniu się, że wszystko zostało poprawnie przeniesione. Dlatego po długich medytacjach, postanowiłem jednak przyjmować dotacje od miłych osób, które by chciały wspomóc moje dalsze tłumaczenia. Już kilka razy dostałem tego typu propozycje, ale odmówiłem pod pretekstem "Bo ja to robię dla przyjemności" (w teście na charakter w D&D wyszło mi, że jestem Praworządnym-Dobrym Paladynem/Mnichem ;-)).

Oczywiście nie jest to obowiązkowe, tłumaczeniami nadal będę się zajmował bo po pierwsze - to moja praca (ugh... oby, w tym kraju nie jest to zbyt pewne) a po drugie - lubię to. Szkoda tylko, że mnie nie stać na studia kolejnych języków (w planach miałem holenderski i/lub szwedzki).

I to chyba już wszystko, jeśli ktoś ma pytania to jestem dostępny na G+ lub osiągalny poprzez mail. Jeśli również wykopaliście jakieś ciekawe mini-projekty w innym języku, to również byłoby miło, gdybyście je podesłali.

* Tutaj wypadałoby wstawić listę osób, które muszą ciągle poprawiać moje wypociny, ale zapewne widzicie ich już co chwilę, aż do znudzenia, na liście autorów moich projektów ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz