5/10/2015

Agonia


Agonia jest grą wzorowaną na "polskiej" wizji dark fantasy oraz sesjach gry Warhammer Fantasy Roleplay.

Akcja gry rozgrywa się w świecie Exidium, które jest zalewane krwią z ran umierającego, przykutego do niebios boga Kruentisa. Gracze odgrywają wędrowców, którzy próbują uczynić ten okrutny świat odrobinę lepszym. Na drodze niestety stoją czarcie armie Re-Vanarka, ostatniego czerwonego barona oraz... inni gracze jak i prowadzący.

Gra korzysta z kostek k4 (tak! tylko z nich!) oraz tzw. planszy upadku, którą drukujemy i kładziemy na środku stołu. Potrzebujemy również długopisu do rysowania krzyżyków na planszy (nie używamy ołówka, nie ma odwrotu, każdy postawiony znak jest ostateczny).

Klimat gry jest określany jako hipergrimdark, co oznacza przesadnie nakreślony mrok, zło oraz brutalność. Można powiedzieć, że w niektórych miejscach Agonia jest niemal parodią "mrocznych" gier rpg. Świat Exidium jest wzorowany na mrokach średniowiecza, nie ma żadnej magii (lub dokładniej: nie jest dostępna dla ludzi).

Agonia zawiera:
  • 2x k444 zawodów, których mogą się podjąć wędrowcy 
  • 2x k444 talentów, których mogą się nauczyć bohaterowie 
  • Proste do nauczenia się, oraz diabelsko szybkie (i zarazem śmiertelne) zasady 

Jeśli chcecie pobrać podręcznik za darmo, wystarczy wpisać w oferowanej kwocie zero. Nadal jednak musicie założyć konto na DriveThruRPG, co nie powinno być problemem.

4 komentarze:

  1. Fajne!!! Podoba mi się!!! Nareszcie ktoś napisał grimdarkowy heartbreaker uczciwie dla pastiszu polskiego WH, a nie "XYZ to odkrywczy, realistyczny, nowatorski, intuicyjny, bla bla bla..." [follow: klon Dedeka lub Warhammera]

    Fajnie złożone. Obrazki fajne, skąd? Licencja fajna. Ogólnie jakby nie miało mechaniki koszmarnie skomplikowanej, to chętnie bym kiedyś dla beki poprowadziła. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obrazki to stare ryciny średniowieczne, część to "autor nieznany" :-) Rysunki uzbrojenia pochodzą głównie z niemieckiej książki "Handbuch der Waffenkunde" i są autorstwa samego pisarza Wendelina Boeheima (w sumie, bardzo polecam tę książkę, szczególnie ludziom, którzy mają fetysz do uzbrojenia).

      Mechanika akurat jest bardzo prosta. W DUŻYM skrócie: rzucasz k4, mnożysz przez wybraną cechę i:
      Jeśli wynik wynosi 4 lub wyżej = dokonałaś czegoś zwyczajnego
      Jeśli 8 lub wyżej = czegoś niezwykłego

      A w przypadku konfliktów - kto wyrzuci więcej, tym lepiej i liczymy podbicia (czyli sukces + każde 4 punkty powyżej wyniku przeciwnika).

      Jedyne co może być hardkorowe, to dosyć absurdalna liczba cech jak na dzisiejsze czasy, ale to jest celowe :-)

      Usuń
  2. Uwaga! Wprowadzono drobną poprawkę do pierwszej aktualizacji, a mianowicie... podano autorkę okładki :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Od dziś podręcznik jest na DriveThruRPG.

    OdpowiedzUsuń