12/29/2015

Krótkie podsumowanie 2015

link
2015 - Było dobrze, ale nie tak dobrze jak chciałem.

Granie (RPG)
Głównie prowadziłem Dungeon World. Tutaj po raz pierwszy udało mi się zakończyć długą kampanię. Koniec podróży bohaterów graczy był naprawdę epicki i wzruszający, już prowadzimy ciąg dalszy.
Poza tym prowadziłem trochę OSR, Maid... i chyba wszystko.
Do kolekcji wskoczyło mi kilka książek, szczególnie rad jestem z Dungeon World oraz Class Warfare. Złych zakupów nie było (chyba tylko z jednego podręcznika na swojej półce nie jestem zadowolony - Savage Worlds, ale to nie ten rok).

Granie (video)
Na konsolach udało mi się ukończyć Ni No Kuni, Dragon's Dogma, Fire Emblem: Awakening, Xenoblade Chronicles, Space Marine, Trails in the Sky... i prawie starego Breath of Fire 2. Obecnie też zacząłem grać w Bravely Default.
Na komputerze: niewiele, mój laptop nie nadaje się do takich rzeczy. W wolnych chwilach odpalam Doom'a lub Dwarf Fortress.

Tworzenie
Jestem cholernie zadowolony z mojego tłumaczenia i składania podręcznika Dzikunów, wygląda pięknie. Ładnie też mi wyszła niemiecka wersja Space Pilgrims, chociaż tutaj widać, że wypadałoby się wyćwiczyć w programach typu InDesign, by uniknąć błędów np. w kolorystyce PDF. Tylko że specjalnie dla erpegów się to nie opłaca.
Jeśli chodzi o 100% własne twory, to jestem dumny z Agonii, którą jeszcze uważam za wersję beta.

W planach miałem kilka innych rzeczy, głównie tłumaczeń - nie wyszło.

Próba stworzenia inicjatyw - porażka, nigdy więcej.

Plany - Granie (RPG)
W 2016 chcę poznać jakieś nowe systemy jako gracz (najbardziej marzy mi się jakiś cyberpunk lub sci-fi). Chcę również kontynuować kampanię Dungeon World.
Obecnie przez drobne problemy finansowe kupować nie zamierzam nic.

Plany - Granie (video)
CHCĘ WIĘCEJ GIER NA 3DS. NINTENDO OGARNIJ SIĘ. WEŹ ZAŁATW JAKICHŚ NOWYCH DEVELOPERÓW.

Plany - Tworzenie
W 2016 chcę ukończyć nową wersję Agonii oraz swojego hacka Dungeon World. Jeśli dobrze pójdzie, to chcę szasnąć kolejne tłumaczenie, może zaszaleję i wezmę coś absurdalnie dużego... chociaż wiem, że to się fatalnie skończy.

Marzenia
By więcej podręczników w naszym kraju wyszło.
By więcej konwentów było.
By się ludzie nie wstydzili swojego hobby i by wiele nowych gęb się pojawiło.
By świat gier video przestał zajmować się idiotyzmami, a zaczął zajmować się grami video.

3 komentarze:

  1. ...i by kolejna nasza kampania w DW była równie epiczna i, żeby było nam dane grać częściej niż raz na miesiąc :(
    Nie wspomniałeś o Schoolgirl RPG :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasz Schoolgirl był na przełomie 2014/2015, trochę się nie liczy :-(

      Usuń
    2. Liczy! Tłumaczyliśmy w styczniu ^^

      Usuń